Pomoć u učenju za najmlađe

Fondacija Iskorak u saradnji sa svojim partnerima „Malom učionicom“ i Crvenim krstom iz  Zaječara započinje projekat kroz koji će pružati pomoć u učenju deci iz socijalno ugroženih kategorija, uzrasta od 6 do 11 godina.

 

Većini ove dece roditelji nisu u mogućnosti da pruže dodatnu podršku u obrazovanju zbog finansijskih problema, ne mogu da im plate dodatne časove, i najčešće nisu u mogućnosti da im sami pomažu u savladavanju školskog gradiva. Predmete srpski jezik, matematiku, svet oko nas i  engleski jezik deci će na kreativan način i kroz igru, predavati profesionalni pedagozi, koji će pratiti njihov napredak, i biti im na raspolaganju za indidvidualne konsultacije, dodatne časove i sl. Takođe, na nekoliko lokacija u Zaječaru će biti organizovano i prikupljanje školskog pribora za učenike.

 

Namera nam je da pomognemo pedesetoro dece iz ugroženih porodica, da im pružimo  priliku za kvalitetnije obrazovanje i razvijemo kod njih pozitivan stav o obrazovanju, sa nadom da će to u budućnosti dovesti do prekidanja spirale siromaštva u njihovim porodicama. Takođe, cilj nam je da lokalna zajednica prepozna ovaj problem i da lokalne institucije obezbede trajan i dugoročan program pružanja pomoći dece iz socijalno ugroženih kategorija u učenju” – izjavio je Dejan Perić, izvršni direktor Fondacije Iskorak.

 

Kvalitetno obrazovanje jedan je od ključnih ciljeva održivog razvoja - zahvaljujući obrazovanju, čovek je u mogućnosti da razume stvari koje ga okružuju, da objasni i tumači različite pojave, da iskaže svoje interesovanje i pokaže svoje mogućnosti. Obrazovanje čoveku nudi ne samo znanje iz različitih oblasti i nauke, nego i priliku da stekne iskustvo u onome što ga interesuje i da se na taj način izgradi i razvija kao ličnost. Znanje je jedan od osnovnih resursa napretka i razvoja, međutim, nejednakost i siromaštvo u velikoj meri utiču na stepen obrazovanja, pa je tako utvrđeno da u slabo razvijenim zemljama 79% dece iz najbogatije klase završi školu - naspram tek 34% iz najsiromašnije klase. Pandemija korona virusa dodatno je ogolila ovaj problem nejednakosti jer je tokom njenog trajanja najmanje 500 miliona dece ostalo uskraćeno za obrazovanje zato što ne poseduje osnovnu opremu za online učenje.

 

Projekat je finansiran od strane C.S. Mot Fondacije (C.S. Mott Foundation) u okviru Programa za lokalna rešenja globalnih izazova (Global Challenges Local Solutions), koji vodi Akademija za razvoj filantropije u Poljskoj (Academy for the Development of Philanthropy in Poland).